اخباررویدادهای مهم

اعلامیه بنیاد شهید احمد شاه مسعود

بسم الله الرحمن الرحیم

با دریغ و درد چهل سال است که ملت مظلوم و آزاده افغانستان قربانی تجاوز، ظلم، بی عدالتی و دسایس تمامیت خواهان و استکبار جهانی‌ست
چهل سال است ملت افغانستان، انواع، فقر، مرگ و بیداد را تجربه و تحمل می‌کند.
– چهل سال است ملت افغانستان در کشور خویش، غریب و شهید می‌شوند و در مهاجرت در غریبی می‌میرند.
هر سنگ حادثه که از آسمان رسد
اول به فرق طایر بی آشیان رسد
تحولات اخیر و حضور طالبان، میهن و ملت افغانستان را گرفتار جهنم جهل و جهالت و تعصب و مرگ ارزش‌های انسانی ساخت. برای نجات از این چنبره بیداد، حدود ۲ میلیون انسان که با ملت ایران علایق تاریخی، فرهنگی، دینی و ملی دارند، به جمهوری اسلامی ایران مهاجر شدند. ملت افغانستان کمک، همکاری و دستگیری جمهوری اسلامی ایران را به ویژه در این چهل سال اخیر هرگز فراموش نمی کند.

با تأسف در این روزها رویدادهای را شاهد هستیم که مایه انزجار هر انسان و در راستای اخلال برادری ملت‌های ایران و افغانستان است.

ما یقین کامل داریم، چنین رویدادها به ویژه شهادت دو شخصیت روحانی در صحن حرم امام مطهر امام رضا (رح)، زاده جهل و جنایت پیشه‌گی، دسایس دشمنان و مخالفان وحدت مسلمانان و برادری ایرانیان و افغانستانی‌هاست. شکل این رویداد انتحار و ترور گروه‌های تکفیری در ۲۰ سال اخیر را برمی‌دارد توطئه کسانی که دشمن من و تو و همبستگی ملت‌ها و کشورهای ماست تا نفاق و دشمنی افکنند و مرگ و ذلت ما را به تماشا نشینند.
باور کامل داریم مسوولان امنیتی ایران که سال‌هاست با دسایس اجانب دست و گریبان اند، از این ورته خردمندانه بیرون می آیند.
ما درحالی که تاسف عمیق خویش را از آنچه روی داده ابراز می‌نماییم، از همه افغانستانی‌ها و برادران ایرانی خویش می‌طلبم، با تسامح اسلامی و انسانی بر موضوع نگاه کنند ، تا مسوولان امور ریشه مسایل را دریابند و مجرمان به پاد آفره و کیفر اعمال خویش برسند. بدینگونه است که دست جنایت کوتاه، برنامه دشمن خنثی و یگانگی ما ماندگار خواهد ماند.

باحرمت فراوان
بنیاد شهید احمد شاه مسعود

نمایش بیشتر

سیمرغ افغانستان

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا