اخبار افغانستان

طالبان ساختمان یک مکتب را در پنجشیر آتش زدند

سیمرغ، پنجشیر: منابع محلی می‌گویند گروه طالبان ساختمان یک مکتب پسرانه را در “دهن ریوت” شهرستان خنج استان پنجشیر به آتش کشیده‌اند.

چاشت امروز دوشنبه، ۱۴ حمل/ فردوردین، منابع به  نقل از خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، طالبان این مکتب پسرانه را حوالی ساعت ۹ پیش از چاشت در منطقه “دهن ریوت” شهرستان خنج، به آتش کشیدند.

به گفته منابع حدود 700 دانش‌آموز در این مکتب درس می‌خواندند که پس از ورود طالبان به پنجشیر این مکتب به پایگاه نظامی این گروه تبدیل شد و دانش آموزان از رفتن به مکتب بازماندند.

پیش از این نیروهای طالبان مکتب لیسه میرزا عبدالغفور یعقوبی، را در روستای کوجان شهرستان پریان، نیز به آتش کشیده بودند.

به اساس گزارش‌های به نشر رسیده طالبان دست‌کم ساختمان ۴۰ مکتب را در پنجشیر به پایگاه نظامی بدل کرده اند.

یک منبع به خبرگزاری صدای افغانستان گفت: “طالبان در زمستان گذشته چوکی، میز، کتاب و دیگر لوازم اساسی مکاتب برای گرم سازی پایگاه‌های شان استفاده کردند.”

با این حال تاکنون مقامات این گروه در مورد دلیل آتش زدن این مکتب از سوی نظامیان شان چیزی نگفته اند، اما یک منبع محلی گفت: طالبان به دلیل پافشاری مردم محل برای بازگشایی مکاتب به روی دختران و پسران، ساختمان این مکتب را آتش زدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا